Proper No. 12

Proper No. 12

Propagace produktu celebritou není žádná novinka. Slavné, hezké tváře prodávají a značky to vědí, proto často platí celebritám velké částky za pomoc při propagaci uvedeného produktu – a výjimkou není ani whisky Proper No. 12.

Propagace produktů celebritami se odehrává i ve světě whisky.

Mila Kunis s Jimem Beamem, Matthew McConaughey s Wild Turkey a samozřejmě David Beckham s ohavností, kterou je Haig Club. Díky těmto spojením je produkt pro nás ještě více žádoucí. Pokud se celebritě líbí Jim Beam, musí to být dobré, že?

Pak jsou tady celebrity, kteří si myslí, že je výdělečnější založit si rovnou svou vlastní značku. Měli jsme Ryana Reynoldse s jeho leteckým ginem, Channingem Tatumem s jeho Born & Bred vodkou, Drake a Virginskou černou americkou whisky. Zisky z těchto podniků mohou být obrovské, jak ukazují George Clooney a Randy Gerber, když prodali svou značku Casamigos tequila společnosti Diageo za miliardu dolarů.

Proper No. 12

Vstoupit do alkoholovému průmyslu se rozhodl se svou vlastní značkou i  Ir Conor „Notorious“ McGregor Po porážce od Floyda Mayweather v roce 2017 Conor oznámil světu, že uvede na trh svou vlastní whisky a uvedl: „Převezmu irský trh whisky.“ To možná znělo trochu arogantně a nafoukaně, ale McGregor má ve zvyku podporovat svá slova výsledky. A Proper No. 12 to dokazuje.

Conor Mcgregor disponuje obrovskou základnou fanoušků na sociálních sítích

Co se týče sledovanosti na sociálních sítích, tak nová McGregorova whisky absolutně dominuje celému trhu.

Zvažte současnou prodejní irskou whisky č. 1, Jamesone. Na své globální stránce IG má 985 000 sledujících a na americké IG stránce 120 000 sledujících. Tullamore DEW má 22 tisíc sledujících. Bushmills mají na své stránce IG v USA 15 tisíc.

 

Proper No. 12 na vlně popularity

Tato popularita na sociálních sítích se projevila také v zájmu o samotný produkt, který byl naprosto ohromující. Britský gigant Tesco omezoval zákazníky v Irsku na dvě láhve, protože poptávka byla tak vysoká.

Stejně jako jeho zápas s Mayweatherem, ne všechno šlo Conorovi podle plánu. Když oznámil svou novou whisky, měla být pojmenována jako „Notorious“

Nyní máme jako značku Proper No. 12. Ačkoli z toho může leckdo vyvodit, že whisky je 12 let stará (rozhodně není), ve skutečnosti to odkazuje na jeho domovskou čtvrť Crumlin, Dublin 12.

Zahájeno v rámci jeho společnosti Eire Born Spirits, jedná se o whisky se zdrojem vyrobenou s partnerem Bushmills Distillery a distribuuje ji Proximo Spirits po celém světě. Viděl jsem nějaké diskuse online, že v této směsi není duch Bushmills, ale tomu je pro mě těžké uvěřit. Nedokážu si představit, že by Bushmills / Proximo dovolil McGregorovi propagovat produkt, pokud by v něm nebyl duch Bushmills.

Co tedy máme uvnitř obléknuté skleněné nádoby Proper No. 12, kterou lze zakoupit za cenu okolo 800 Kč?

Proper No. 12

Proper No.12 – recenze

 Barva: hnědá

 Po čichu:  Je to dost drsné a svíravé – alkohol a mladý duch zrna jsou prvními věcmi, které napadnou vaše nozdry. Hrušky, zelená jablka, květinové tóny s velkým množstvím odstraňovače laku na nehty. Nakonec se objeví nějaký karamel.

 V ústech:  Mladý, zrnitý těžký duch – velmi lehký pocit v ústech, je lehký do té míry, že neexistuje. Je tam nějaká vanilka, trochu medu, opékaný dub a nějaké koření. Chvíli to trvá, ale ucítíte kakaový prášek. Povrchová úprava je velmi málo trvalá nebo nezapomenutelná chuť.