Průvodce pro začátečníky k typům přileb na motorku

Průvodce pro začátečníky k typům přileb na motorku

Lze tvrdit, že jediným nejdůležitějším bezpečnostním prvkem při jízdě na motocyklu je helma. Pouze v roce 2015 zachránily motocyklové přilby odhadem 1 772 životů motocyklistů a dalších 740 životů by mohlo být zachráněno, kdyby měl motocyklista na sobě helmu, když měl nehodu.

Kde se ale helma vzala a je to helma nebo přilba? Slovo helma pochází z německého helm – kde je německý výraz pro přilbu.

Přilba nebo helma?

Původně se přilba používala jako ochrana hlavy u rytířů a vojáků. Tato ochrana byla nazývána přilbice a pochází z českého slova, které obsahuje ř, tedy „při-lebi“ (při hlavě). Německé slovo pro přilbu, „helm“, se do češtiny dostalo jako helma. V dnešní době se přilba obecně vnímá jako vojenská a kovová ochrana hlavy, zatímco helm se používá jako nekovová a nevojenská ochrana hlavy, například při jízdě na motocyklu, lyžování nebo hokeji.

Přilba  nebo helm je obvykle používána při sportech, jako je motocyklový závod, cyklistika a lyžování, zatímco helma je běžně používána při pracovních činnostech, jako je stavebnictví, hasičství a vojenství. Helmy jsou také často vybaveny dalšími bezpečnostními prvky, jako jsou ochranné brýle nebo sluchátka.

Helmy a normy

Existují dva typy bezpečnostních norm pro helmy: ECE a DOT. ECE norma je evropská norma, zatímco DOT norma je americká norma.
ECE norma je evropská norma, která je uznávána po celém světě. DOT norma je americká norma, která je uznávána pouze v USA.  Obě normy stanoví minimální požadavky na bezpečnost helmy. Nicméně, ECE norma je považována za přísnější a mnoho odborníků doporučuje volit helmy s touto normou. Existují dva typy bezpečnostních norm pro helmy: ECE a DOT. ECE norma je evropská norma, zatímco DOT norma je americká norma. Obě normy stanoví minimální požadavky na bezpečnost helmy. Nicméně, ECE norma je považována za přísnější a mnoho odborníků doporučuje volit helmy s touto normou. Testy pro ECE normu jsou navrženy tak, aby simulovaly větší počet nehod a zahrnovaly větší rozmanitost nárazů. Proto mnoho odborníků doporučuje volit helmy s normou ECE.

 

Typy přileb pro motocykly

Existuje šest hlavních typů přileb pro motocykly: integrální, modulární, otevřené, poloviční, terénní a duální sport.

Průvodce pro začátečníky k typům přileb na motorku

Integrální přilba

Integrální přilba nabízí maximální pokrytí vaší hlavy a krku a je považována za nejbezpečnější typ motocyklové přilby, která vás chrání před možným nárazem.

Charakteristickým rysem integrální přilby je brada, která je klíčovým bezpečnostním prvkem, který spoustě typům přileb chybí. Podle studie o poškození přilby a zranění hlavy motocyklu se brada během nehody setkává s padesáti procenty vážných nárazů a ochranu vaší brady a čelisti vám může poskytnout pouze integrální přilba.

Integrální přilba je všestrannou volbou pro všechny jezdce, bez ohledu na typ motocyklu, na kterém jezdíte. Sportovní jezdci mají přikrčenou jízdní polohu a potřebují helmu, která jí brání ve zvedání při vysokých rychlostech, proto obvykle volí helmu s vyšší bradou a otvorem hledí mírně nakloněným směrem k vrcholu helmy. Nicméně, turisté a dobrodružní jezdci mají sklon jezdit ve vzpřímené jízdní poloze, takže by helma musela být vybavena spodní bradou a přímým a přímočarým otvorem na hledí.

TIP
Většina integrálních přileb má ventilaci, která umožňuje odpařování potu, snižuje zamlžení zorníku a udržuje vás v chladu při jízdě. V chladnějších měsících lze ventilaci uzavřít, aby se snížil průtok vzduchu. V posledních letech byly do integrálních přileb přidány nové funkce, včetně reproduktorů podporujících bluetooth.

Modulární přilba

Modulární přilby mají tendenci vážit o něco více než tradiční integrální přilby díky zvláštním konstrukčním prvkům závěsu začleněným do vyklápěcí přední oblasti.

Modulární přilby, také známé jako převrácené přilby, jsou kombinací mezi ¾ přilbou a integrální přilbou, důvodem je to, že brada a hledí se mohou vyklopit a otevřít přední část přilby. Materiály a vybavení jsou podobné jako u integrálních přileb. Zahrnují hledí pro ochranu očí a příležitostně obsahují sekundární vnitřní hledí pro další ochranu očí před slunečním zářením.

Bezpečnost jezdce je mírně snížena díky struktuře závěsů, protože existuje slabá trhlina oproti jednotné entitě integrální helmy, ale poskytuje vyšší ochranu ve srovnání s helmou ¾ nebo ½ díky přidané ochraně brady. Modulární helma je často používána turisty a dobrodružnými jezdci, protože je navržena s ohledem na vzpřímenou polohu na motorce. Oční otvory jsou přímější a brada je navržena tak, aby seděla níže na obličeji. Reproduktory bluetooth jsou vítaným doplňkem, stejně jako duální systém clony a vrstva proti zamlžení na primárním zorníku.

Přilba s otevřenou tváří (¾)

Otevřené obličejové přilby, známé také jako ¾ přilba, zakrývají horní část a boky hlavy, ale nechávají obličej odkrytý.

Jsou oblíbené u skútrů a turistů, protože oblast obličeje je otevřená, aby byl na kůži cítěn vítr. Charakteristickým rysem ¾ helmy je nedostatek ochrany brady, což výrazně snižuje bezpečnost motocyklové helmy, protože nechává obličej vystavený potenciálnímu nárazu.

Hmotnost je o něco menší než u integrálních přilby kvůli absenci ochrany brady, ale nejedná se o významné snížení. Kromě toho vás z důvodu otevřenosti přilby nechrání před povětrnostními podmínkami a úlomky, které vás mohou zasáhnout do obličeje. Jsou buď vybaveny částečnými nebo celoobličejovými hledími, které slouží k ochraně očí a obličeje před slunečním zářením, nebo může vyžadovat, abyste si hledí zakoupili samostatně.

Průvodce pro začátečníky k typům přileb na motorku

Chopper přilby

Chopper přilby pokrývají pouze horní část hlavy a oblast od čela po obočí a poskytují minimální ochranu. Některé mohou nabídnout trochu větší pokrytí na zadní straně krku a uší, ale zbytek tváře nechají odkryté. Ačkoli přilba poskytuje velké proudění vzduchu, zřejmě nabízí výrazně menší ochranu než integrální nebo ¾ přilba.

Většina chopper přileb není vybavena hledím nebo obličejovým štítem, takže si musíte zakoupit ochranu očí ve formě jezdeckých brýlí nebo brýlí. Na přilbách se nacházejí minimální technologické funkce, jako jsou reproduktory bluetooth, protože zde není žádný prostor pro přidání funkcí.

TIP
Proto je pro helmu minimální možnost upgradu.

Motokrosové přilby

Motokrosové přilby jsou navrženy tak, jak napovídá jejich název, aby vyhovovaly jízdě po polních cestách a v terénu.

Nejsou nejlepší volbou pro použití ve městě a na dálnici, ale jsou ideální pro místa, kde není asfaltová cesta. Má jiný design než integrální a ¾ přilby, vybavené větším štítem a zvýrazněnou bradou pro lepší proudění vzduchu. Obvykle jsou navrženy pro maximální ochranu, minimální hmotnost a plynulé větrání pro jízdu v teplejších měsících, takže neočekávejte vychytávky jako bluetooth reproduktory.

Motokrosové přilby obvykle nenabízejí ochranu zraku, takže jezdec by měl být připraven jezdit s brýlemi. K dispozici je mnoho kompozitních možností, včetně skleněných vláken, Kevlaru a uhlíkových vláken. Tyto materiály nabízejí velkou sílu a jsou lehké, aby zabránily únavě hlavy a krku po dlouhém dni jízdy.

Pokud máte v úmyslu nosit vestu nebo krční límec, nezapomeňte před zakoupením helmy vyzkoušet helmu s přídavným zařízením, abyste se ujistili, že všechno sedí pohodlně. Nezapomeňte si také brýle vyzkoušet zároveň s přilbou. Některé helmy jsou kolem očí tvarovány odlišně a nezapadají dokonale do všech stylů brýlí. Pokud jeden výrobce nabízí brýle a přilby, zkontrolujte, zda je k dispozici odpovídající sada.

Duální přilby (enduro přilby)

Duální přilby jsou kombinací mezi terénní helmou a integrální přilbou. Mají vnější styl podobný terénní helmě s velkým štítem a spodní bradou, ale nabízí více vnitřní polstrování a pohodlí podobné integrální helmě.

Duální přilby nabízejí větší ochranný zorník, ale při použití brýlí se mohou také zaklapnout do vzpřímené polohy. Chránič je aerodynamický, proto se nezvedá ve větru jako skutečná helma v terénu. Brada není vyčnívající jako přilba v terénu, takže je lepší zvuková izolace. To je skvělá volba, když kombinujete jízdu v terénu s jízdou po silnici. Použijte hledí ve spodní poloze na silnici, poté nasaďte brýle a užijte si jízdu v terénu.

Anatomie nejbezpečnější motocyklové přilby

Motocyklové helmy se neustále vyvíjí, aby udržovaly krok s technologickým pokrokem, včetně použití lehčích materiálů pro snížené namáhání krku, dodatečného polstrování pro větší pohodlí, reproduktorů bluetooth, které vám umožní využít možností vašeho smartphonu, jako je navigace, hudba nebo hands-free volání a mnoho dalšího. Přestože motocyklové helmy stále vyvíjejí tyto inovativní prvky, základní anatomie motocyklové helmy zůstává po celá desetiletí stejná. Na motocyklové helmě jsou čtyři hlavní součásti: vnější skořepina, vložka absorbující nárazy, polstrovaná komfortní vrstva a retenční systém / popruh na bradu.

TIP
Komponenty přilby slouží k určitému účelu a přispívají k udržení bezpečnosti hlavy.
  • Vnější plášť – Tuhá vnější skořepina je nejvzdálenější, barevná část helmy, kterou si prohlížíte zvnějšku. Jeho hlavní funkcí, obvykle vyrobeného z kevlaru, uhlíkových vláken, polykarbonátu, lisovaných plastů nebo kombinace těchto materiálů, je chránit hlavu v případě nárazu nebo otěru a zabránit pronikání z vnějších předmětů, jako jsou kameny, hmyz atd. .
  • Vložka absorbující náraz – Na vnitřní straně vnějšího pláště je vložka absorbující náraz, obvykle vyrobená z EPS (expandovaného polystyrenu) pěny. Primární funkcí vložky je absorbovat nárazy a redukovat energii během nárazu. Vnější skořepina zabraňuje pronikání cizích předmětů do helmy, zatímco vnitřní vrstva zabraňuje přenosu energie nárazu do vaší hlavy. Některé vrstvy mohou být vyrobeny z jedné vrstvy pěny, zatímco jiné modely obsahují vrstvu s dvojitou hustotou (dvě vrstvy dohromady) pro větší redukci energie během nárazu.
  • Polstrovaná vrstva – Polstrovaná vrstva je oblast, na které vaše hlava spočívá, když máte helmu. Obvykle se skládá z pěny s otevřenými buňkami, která je pokryta druhým látkovým materiálem a je navržena tak, aby odváděla pot a udržovala chlad během jízdy. Obvykle je odnímatelná pro účely čištění a je zaměnitelná, aby vyhovoval různým tvarům hlav. Informujte se u výrobce helmy, zda nabízí různé tvary komfortní vložky, které nejlépe odpovídají tvaru hlavy.
  • Zadržovací systém / řemínek na bradě – Zadržovací systém helmy, označovaný také jako brada, je připevněn pod bradou, aby helma zůstala na hlavě při jízdě. Je vyrobena z tkaného materiálu a upevněna dvěma d-kroužky, aby zůstala zajištěna. Při správném zajištění by měl bradový popruh umožnit prostrčení pouze dvou prstů mezi popruhem a bradou. Popruh je obvykle částečně potažen podobným hadříkem jako komfortní vložka, která odvádí pot a pro pohodlí, protože spočívá na vaší kůži.
  • Větrací otvory – Ventilační systém na přilbě má chladit hlavu jezdce. Větrání je častější u integrálních a ¾ přileb, ale může se lišit podle typu v závislosti na výrobci. Většina větracích otvorů je zavíratelná za různých povětrnostních podmínek. Možná budete chtít, aby byla úplně otevřená během teplejších měsíců, úplně uzavřená během chladnějších měsíců a někde mezi nimi během jiných částí jízdní sezóny. Jsou nastavitelné, což z nich dělá dobrou volbu pro pohodlí každého jezdce.
  • Tvářový štít / hledí – Tvářový štít nebo hledí jsou bezpečnostní prvky určené k tomu, aby vám během jízdy nevletělo něco do tváře. Obvykle jsou navrženy tak, aby byly odnímatelné pro účely čištění nebo zaměnění za jiný štít / hledí. Přicházejí v přizpůsobitelných barvách a odstínech pro různá jízdní prostředí. Nezapomeňte jezdit s průzračným zorníkem při nízkých úrovních osvětlení, abyste mohli jasně vidět silnici a okolí.
  • Lícní podložky – Integrální a ¾ přilby mají uvnitř přilby lícní podložky, které spočívají na tvářích. Jsou vyjímatelné pro čištění a lze je přizpůsobit různým tvarům hlav. Jedná se o přidanou komfortní funkci podobnou vycpávkové komfortní podšívce, jejímž účelem je poskytnout další ochranu vaší tváři a pomoci udržet helmu pevně na hlavě.

Jak zjistit velikost přilby na motocykl

Přizpůsobení přilby na hlavě je rozhodující pro nalezení nejlepší přilby pro vás.

Když začnete hledat helmu, měli byste provést měření kolem hlavy těsně nad obočím. To vám dá představu o tom, jakou velikost přilby potřebujete, od extra malé po extra velkou. Přilba každého výrobce se značí trochu jinak, takže malá v jedné značce se může hodit jako médium v ​​jiné.

Před zakoupením byste měli vždy vyzkoušet helmu a zkontrolovat její vhodnost. Při vyzkoušení by měl být bradový popruh dostatečně těsný, aby mezi popruh a spodní část brady zapadly pouze dva prsty. Neměli byste cítit žádné mezery kolem hlavy a helma by neměla být tak těsná, aby byla nepohodlná.

Měli byste nosit helmu několik minut, abyste se na ni cítili, a při nošení byste se ji měli snažit pohnout rukama. Při pohybu helmy by se vaše tváře měly pohybovat, ale helma by se neměla otáčet ani pohybovat v žádném směru.

Bezpečnostní výbava

Kromě helmy existuje mnoho dalších bezpečnostních prvků, které mohou chránit motocyklisty během nehody. Například, motocyklové boty, rukavice a oblečení jako rifle na motorku, které mohou chránit proti zraněním a odřeninám. Tyto prvky by měly být vyrobeny z kvalitních materiálů a měly by být pohodlné pro nošení.

Dalším bezpečnostním prvkem je reflexní vesta. Tato vesta zvyšuje viditelnost motocyklisty na silnici, což může snížit riziko nehody. Reflexní vesty jsou povinné pro motocyklisty v některých zemích, jako je například Francie.

Bezpečné jízdní chování

Kromě nošení bezpečnostní výbavy je důležité, aby motocyklisté měli bezpečné jízdní chování. To zahrnuje dodržování dopravních předpisů, jako je rychlostní limit, dodržování vzdálenosti od ostatních vozidel a používání blinkrů.

Motocyklisté by také měli být opatrní při jízdě v nepříznivých podmínkách, jako je například déšť nebo sníh. Tyto podmínky mohou zvýšit riziko nehody, proto je důležité přizpůsobit jízdu podmínkám na silnici.

Časté otázky

Je nošení helmy povinné?

Ano, nošení helmy je povinné pro motocyklisty v České republice.

Jakou velikost helmy bych měl zvolit?

Helma by měla být dostatečně velká, aby se pohodlně vešla na hlavu, ale zároveň by neměla být příliš volná. Příliš volná helma může být nebezpečná, protože se může snadno posunout během nehody a nechránit hlavu správně. Proto je důležité zvážit správnou velikost helmy před každou jízdou na kole, motorce nebo při jiných aktivitách, kdy je nošení helmy doporučováno.  Existuje několik způsobů, jak zjistit správnou velikost helmy. Prvním krokem je měření obvodu hlavy. K tomu lze použít měřicí stuhy nebo provázek, který se následně změří pomocí metru. Obvod hlavy se měří v nejširším místě nad obočím a kolem temene. Důležité je také zohlednit výšku hlavy. Pokud má nositel helmy velkou hlavu, ale zároveň je nízký, může mu být potřeba vybrat menší velikost helmy, aby mu správně sedla. Dalším faktorem, který je třeba zvážit, je typ helmy. Například u sportovních nebo motocyklových helmu je často doporučováno vybírat o něco menší velikosti, aby helma správně držela a neposouvala se během větších rychlostí. V každém případě je důležité vyzkoušet si helmu před nákupem a zkontrolovat, zda správně sedí na hlavě. Helma by měla být pohodlná, ale zároveň pevně držet, aby poskytovala dostatečnou ochranu. Pokud si nejste jisti, jakou velikost helmy si vybrat, neváhejte se poradit s prodejcem nebo odborníkem.

Jaké jsou nejčastější příčiny nehod s motocykly?

Nejčastější příčiny nehod s motocykly jsou nedodržování rychlostního limitu, nedodržování vzdálenosti od ostatních vozidel a neopatrná jízda v situacích, kdy jsou na silnici špatné povětrnostní podmínky nebo kdy jsou silnice v havarijním stavu. Další příčinou mohou být také technické problémy s motocyklem, neopatrné předjíždění, nedostatečná znalost pravidel silničního provozu a nevhodné oblečení a ochranné pomůcky. Kromě toho mohou být řidiči motocyklů vystaveni většímu riziku zranění nebo úmrtí v důsledku nehody, než řidiči automobilů, což může být také faktorem přispívajícím k vysokému počtu nehod s motocykly. V každém případě je důležité, aby řidiči motocyklů dodržovali pravidla silničního provozu, byli opatrní a používali vhodné ochranné pomůcky, aby minimalizovali riziko nehody a zranění.

Kdy bych měl měnit helmu na motorku?

Toto je otázka, kterou si mnozí motorkáři kladou. S ohledem na bezpečnost a ochranu, je důležité vědět, kdy je vhodné vyměnit svou helmu.

Začněme tím, že helma je jedním z nejdůležitějších prvků ochrany při jízdě na motorce. Může však být poškozena různými způsoby, jako jsou pády, nárazy, sluneční záření a vysoké teploty. Proto je důležité pravidelně kontrolovat stav helmy a při jakémkoliv poškození ji vyměnit. Pokud helma při pádu nebo nárazu utrpí poškození, je důležité ji ihned vyměnit. Kromě toho, pokud helma již není schopna poskytovat dostatečnou ochranu, například kvůli opotřebení nebo stáří, také by měla být vyměněna. Doporučuje se vyměňovat helmu každé dva až pět let, v závislosti na tom, jak často je používána. Pokud se helma stala zastaralou, byla vystavena přímému slunečnímu záření nebo vysokým teplotám, může se její materiál zhoršit a ochranná schopnost může být snížena. V těchto případech byste měli helmu vyměnit, aby byla vaše bezpečnost na motorce zajištěna. Celkově platí, že je lepší být příliš opatrný a vyměňovat helmu častěji, než riskovat a používat ji příliš dlouho. Pamatujte si, že vaše bezpečnost na motorce je závislá na kvalitě vaší helmy, takže si ji chráňte a vyměňujte pravidelně.

Jaké jsou nejčastější chyby při výběru a nošení helmy na motocyklu?

Při výběru a nošení helmy na motocyklu se mohou vyskytnout různé chyby, které mohou zvýšit riziko zranění při nehodě. Mezi nejčastější chyby patří:

1. Nesprávná velikost helmy – mnoho lidí si kupuje helmy, které jsou příliš velké nebo příliš malé. Nesprávná velikost helmy může zvýšit riziko zranění hlavy při nehodě.

2. Neodpovídající typ helmy – helmy jsou k dispozici v různých typech, jako jsou například otevřené, uzavřené, nebo modulární helmy. Každý typ helmy má své výhody a nevýhody a měl by být vybrán v závislosti na potřebách a preferencích jezdce.

3. Nenosí se zapnutá brada – mnoho jezdců nosí helmu s nezapnutou bradou, což může snížit účinnost helmy při nehodě. Správné nošení helmy zahrnuje zapnutí brady a ujistění se, že helma sedí pevně na hlavě.

4. Neodpovídající ochrana – některé helmy jsou vyrobeny z materiálů, které nejsou dostatečně pevné nebo odolné. Při výběru helmy by měl být kladen důraz na kvalitu materiálů a úroveň ochrany, kterou poskytuje.

5. Nepravidelná údržba – helmy by měly být pravidelně čištěny a udržovány v dobrém stavu. Pokud je helma poškozená nebo opotřebovaná, může být méně účinná při ochraně před zraněním.

6. Nesprávné nošení – někteří jezdci nosí helmu špatně, což může snížit její účinnost. Správné nošení helmy zahrnuje umístění helmy na hlavě tak, aby kryla čelo, temeno a spánek, a ujistění se, že je helma pevně připevněna k hlavě.

Tyto chyby by měly být při výběru a nošení helmy na motocyklu předejít, aby byla zajištěna co nejvyšší úroveň ochrany a minimalizováno riziko zranění při nehodě.

Jaké jsou doporučené postupy pro údržbu a skladování motocyklové helmy?

Doporučené postupy pro údržbu a skladování motocyklové helmy jsou klíčové pro zajištění bezpečnosti a dlouhé životnosti helmy. Zde je několik tipů:

1. Údržba: Helmu je třeba pravidelně čistit, aby se odstranily nečistoty, prach a pot. Použijte jemný čisticí prostředek a houbičku nebo měkký hadřík. Nepoužívejte agresivní chemikálie ani drsné houbičky, které by mohly poškodit helmu. Po čištění nechte helmu vyschnout při pokojové teplotě.

2. Skladování: Helmu byste měli skladovat na suchém a chladném místě, daleko od přímého slunečního světla a tepla. Mějte helmu v suché a čisté tašce nebo krabici, aby se zabránilo poškrábání a poškození. Nikdy neukládejte helmu na topné těleso nebo do vlhkého prostoru.

3. Kontrola: Před každým použitím helmu pečlivě prohlédněte. Zkontrolujte, zda nejsou někde viditelné praskliny, odštěpky nebo jiná poškození. Zkontrolujte také, zda jsou všechny spoje a přezky pevně připevněny a zda jsou v dobrém stavu.

4. Výměna: I když se helma zdá být v dobrém stavu, měli byste ji vyměnit po pěti až sedmi letech používání nebo po jakémkoli vážném pádu. Helma se může po pádu poškodit, aniž by to bylo vidět na první pohled, a může tak ztratit svou ochrannou funkci.

Důležité je pamatovat na to, že helma je klíčovou součástí ochrany při jízdě na motocyklu. Pravidelná údržba a správné skladování pomohou zajistit bezpečnost a dlouhodobou životnost vaší helmy.

Jaké jsou nejčastější zranění při nehodách na motocyklu bez helmy?

Nehody na motocyklu bez helmy mohou být velmi nebezpečné a mohou vést k řadě zranění. Mezi nejčastější zranění patří zlomeniny kostí, odřeniny a řezné rány. Tyto zranění jsou způsobena přímým dopadem na tvrdou silniční povrch, což může vést k vážnému poranění hlavy a mozku. V některých případech může dojít k poranění krční páteře, což může způsobit trvalé poškození nervového systému.

Další časté zranění jsou tříštivé zlomeniny, které jsou způsobena silným nárazem na kosti. Tyto zlomeniny mohou být velmi bolestivé a mohou vyžadovat chirurgický zákrok k opravě. Kromě toho mohou být způsobeny vážné vnitřní krvácení, které může vést k šokovému stavu a selhání orgánů.

Zranění páteře jsou také častá, zejména v oblasti dolní části zad. To může vést k trvalému zranění, jako je ochrnutí nebo paralýza. Kromě toho mohou být způsobeny vážné poškození svalů a šlach, což může vést k trvalému omezení pohybu.

V neposlední řadě jsou časté i zranění plic a hrudníku, které mohou být způsobena nárazem na řídítka nebo jiný tvrdý předmět. Tyto zranění mohou vést k vážným dýchacím problémům a mohou být život ohrožující.

Je třeba si uvědomit, že nošení helmy může výrazně snížit riziko těchto zranění a zachránit život. Proto by motocyklisté měli vždy nosit kvalitní a certifikovanou helmu při jízdě na motocyklu.

Jaké jsou nejnovější technologie v oblasti motocyklových helm?

V oblasti motocyklových helm se neustále objevují nové technologie, které mají za cíl zlepšit bezpečnost a komfort jezdce. Mezi nejnovější technologie patří například helmy s integrovaným systémem komunikace, který umožňuje bezdrátovou komunikaci mezi jezdcem a spolujezdcem, nebo mezi jezdci v konvoji. Tyto helmy jsou vybaveny mikrofonem a reproduktorem, a umožňují tak rychlé a snadné komunikování bez nutnosti zastavovat.

Další novinkou jsou helmy s integrovaným systémem navigace, který umožňuje jezdci sledovat trasu a navigovat se bez nutnosti používat externí zařízení. Tyto helmy jsou vybaveny GPS modulem a displejem, který zobrazuje aktuální pozici a směr jízdy.
V poslední době se také objevují helmy vybavené systémy detekce nehod, které umožňují rychlou reakci v případě havárie. Tyto helmy jsou vybaveny senzory, které sledují pohyb a polohu jezdce, a v případě nárazu automaticky aktivují nouzový systém, který zvyšuje šanci na přežití.

Další inovací jsou helmy s integrovaným systémem ventilace, který umožňuje regulovat proudění vzduchu v závislosti na teplotě a podmínkách. Tyto helmy jsou vybaveny ventilátory a vzduchovými kanálky, které zajistí optimální podmínky pro jezdce v každé situaci. Celkově lze říci, že v oblasti motocyklových helm se neustále objevují nové technologie, které mají za cíl zlepšit bezpečnost, komfort a efektivitu jezdce. Tyto novinky jsou důkazem toho, že vývoj v této oblasti neustále pokračuje a nejen začátečníci se mohou těšit na stále lepší a bezpečnější zážitek z jízdy na motorce.

Závěr

Pokryli jsme šest hlavních typů motocyklových přileb, které můžete zvážit při nákupu první nebo náhradní motocyklové přilby. Mezi věci, které byste měli mít na paměti při hledání, patří například období, kdy plánujete jezdit (teplé měsíce, chladné počasí atd.), kde plánujete jezdit (na ulicích nebo v terénu) a jaké funkce chcete v přilbě. Integrální, modulární, ¾ a chopper přilby jsou více zaměřeny na jízdu na ulici, zatímco motokrosové a dual-sport jsou lepší volbou, pokud plánujete přidat do svého zážitku z jízdy nějaké nečistoty a bláto. Nezapomeňte si helmu vyzkoušet před zakoupením, abyste se ujistili, že vám dobře pasuje, vyhovuje jakékoli další ochraně očí, kterou plánujete nosit, a že pracuje s jakýmkoli dalším bezpečnostním zařízením. Přilby jsou nejdůležitějším kusem jezdeckého bezpečnostního vybavení. Vyberte si moudře a bezpečně!